Nadarjeni učenci v času šolanja pokažejo visoke dosežke ali potenciale na:
- intelektualnem,
- ustvarjalnem,
- učnem,
- vodstvenem,
- gibalnem in
- umetniškem področju.
Te lastnosti so lahko zelo različne po prisotnosti in intenzivnosti pri posameznih nadarjenih.
Poteka po treh stopnjah:
- Evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni
To poteka ob koncu 3. razreda po določenih kriterijih na osnovi učiteljevega poznavanja učencev in njegovega pisnega mnenja o predlaganih učencih. Sledi seznanitev staršev in pridobitev njihovega pisnega soglasja za proces identifikacije.
- Identifikacija nadarjenih učencev
Identifikacija nadarjenih učencev zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih Učencevin se izvaja v četrtem razredu. Vključuje tri merila: učiteljeva ocena učenca preko ocenjevalne lestvice nadarjenosti, test sposobnosti in test ustvarjalnosti. Učenec je identificiran kot nadarjen, če na enem od meril dosega nadpovprečen rezultat. Ugotovitev o tem, da je učenec prepoznan kot nadarjen, sprejme razredni učitelj.
- Seznanitev in mnenje staršev
Je zadnja stopnja v procesu odkrivanja nadarjenih , ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše z rezultati postopka ter pridobi tudi njihovo mnenje o otroku.
Poteka po naslednjih temeljnih načelih:
- širitev in poglabljanje temeljnega znanja
- hitrejše napredovanje v procesu učenja,
- razvijanje ustvarjalnosti,
- uporaba višjih oblik učenja,
- uporaba sodelovalnih oblik učenja,
- upoštevanje posebnih sposobnosti in interesov,
- spodbujanje samostojnosti in odgovornosti,
- skrb za celostni osebnostni razvoj,
- raznovrstne ponudbe in omogočanje svobodne izbire učencev
- uveljavljanje mentorskih odnosov med učenci in učitelji,
- skrb, da so nadarjen učenci v razredu ustrezno sprejeti,
- ustvarjanje možnosti za občasno druženje glede na njihove posebne potrebe in interese.
Delo z nadarjenimi na šoli poteka v izbranih skupinah enkrat tedensko, kjer je cilj predvsem skrb za celostni osebnostni razvoj učencev.
V okviru pouka – notranja diferenciacija, kot prilagoditev vzgojno izobraževalnega dela V obliki raznih dejavnosti: dodatni pouk, interesne dejavnosti, izbirnih predmetov, tekmovanj, taborov, ipd.)